Direktlänk till inlägg 13 november 2013

Dag 12

Av Pernilla Karlsson - 13 november 2013 21:06

12:e dagen lider mot sitt slut ..
Sista mötet efter arbetstid avklarat för veckan -
Tvätten gjord ..
Fikat hos en vän .... Alltid trevligt   
Fick 2 ampelliljor av henne - å jisses katterna gick till attack med en gång   
Men var smart nog plocka bort alla skotten ...... här ska lyan fyllas av liljor ............   


Precis fått i mej lite middag ... väl sent äta precis före 9:o
men va fasiken .... så blev det idag ... å de var mums med kålpudding !!

Imorn en Torsdag igen --- de fortfarande inte avskaffade ...   
Bara bita ihop .. alltid jobbigaste dagen i veckan ... mest skadesamma ozzå
Ska hålla mej i styr imorron å försöka inte förorsaka några otäckheter   

i förrgår var det 2 år sedan jag gjorde sista dagen på mitt förra jobb .. 11-11-11
de glömmer man inte så lätt


igår var det 12 år sedan jag fick ett fint ankelbrott å gips i 6 veckor     -- Måndag var de då ..
och går aldrig i träskor den 12 november .........
Imorron är det 2 år sedan jag gjorde första dagen som kock innom måltidsservice   
Ja tiden bara springer iväg !!!!

Minnet fungerar skapligt ännu   
Naj nu jag trött å ska bädda ned mej en stund framför teven .... innan de dax   sova ...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla Karlsson - 1 december 2013 09:26

Dag 29 blev försenad - i uppdatering här alltså   Skulle ha skrivit i gårkväll men .... fick vara med katterna ..Den ensamnlämnade lilla jycken , pepe , gnydde å yla , skällde ..Missarna mina vart väldigt oroliga - Belsebub bodde under bakkaret länge...

Av Pernilla Karlsson - 29 november 2013 21:31

Dag 28:e passerat sen länge - Kvällen vart här en lång stund - Natten stundar snart till - eller ?   Ja min Natt kryper på - men å andra sidan är jag ingen nattsuddare      Dagen på jobbet varit görgooer - Susat omkring gjort ingeting   Nää så in...

Av Pernilla Karlsson - 28 november 2013 18:48

Dag 27 passerat utan större bekymmer   Trots en hatfull retlig Torsdag!!^Jo såklart katterna väckte mej 3:15 inatt å var gosesjuka ...Å när jag mer el mindre rullade ut sängen i morses var livet inte så kul alls!!aprövströtter - å lilla ischasen hade...

Av Pernilla Karlsson - 27 november 2013 16:56

Dag 26 passerat å blivit kväller .... Bidragsdag ida me ju -- oj menar lön   Toppen !!!!!Va förbi Willys å de va inte gratis .......... Faan 900 spänn ..Jo men visst bara betala se glad ut    men visst fick en hel del ätbart för detta!! Arbetsdagen...

Av Pernilla Karlsson - 26 november 2013 18:16

Då straxt dag 25 avverkad   Tisdag som det varit .... och inte helt utan problem !!Lyckades välta ut ungarnas torkhink i morses efter frukosten ....  i matsalen - jättekul   Men hade tiden ta reda på de å skrattade mest åt olyckan - kollegan hjälpte ...

Presentation


himmelojord

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19 20
21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
<<<
November 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards