Direktlänk till inlägg 19 november 2013

Dag 18

Av Pernilla Karlsson - 19 november 2013 18:57

18:e dagen ... nu blivit kväll
Glömde nässprayen hemma idag . jobbigt   

Slog ständigt lock för ena örat å blev stundtals vinglig å yr  på förmiddagen ....
Efter lunchmaten var svald kom tröttheten ... kollegan å jag satt lite extra länge
får skylla på rektorn var sen in äta å ville inte stressa honom med att börja plocka bort   

Dagen flöt på å tog slut å vi fick åka hem ....
Tog vägen via willys hem - planerade göra en kålpudding -
Den blev gjord å tappade upp ett bad - lite väl hett blev vattnet - så de var nästan inte njutbart
Katterna häll mej sällskap på kattkarskanten ...
Belsebub har fått en ny hobby ... sitter där på kanten å skottar vatten med tassen ..
när den första blir tillräckligt blöt , byter han till nästa ** suckar **
Ärligt talat - han är ** inte normal **
Men de bra de passar han perfekt in hos mej här i lyan - för vem fasiken här ä´normal   

När badet väl var avslutat var de dax kliva upp å ur -
Drog ur proppen å sen flödade vattnet ut ur badkaret - på badrums golvet ........   
Då vart de många , många fula ord å ramsor    å förmanningar till katterna -
Som i stort sett tyckte de hela var SKITKUL .....
Men ilskan varade inte länge .... svårt hålla sej för skratt me dessa pälstussar som ska vara med överallt å rycka å slita i trasor å handdukar när man försöker städa upp oredan å få tillbaka röret å stoppa läckage ...
Jo jag är riktigt kär   i dom ändå -- mina små monster!!

Mat blev det tillslut å nu sitter jag här alldeles för varm å mätt ...
Jag som hade tänkt kalasa sen på något så underbart som ett ingrid marie äpple -
Mången sak i livet jag kan motstå ... men gå förbi dessa å deras doft ......
är snudd på omöjligt så 3 stycken fick följa med hem i en påse   


Jättetrött dessutom - å Tisdagar finns det aldrig något se på teven heller ....   
Så funderar i börja på en bok ... om jag orkar ...
Kvällen får som fortgår får utvisa detta ....

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla Karlsson - 1 december 2013 09:26

Dag 29 blev försenad - i uppdatering här alltså   Skulle ha skrivit i gårkväll men .... fick vara med katterna ..Den ensamnlämnade lilla jycken , pepe , gnydde å yla , skällde ..Missarna mina vart väldigt oroliga - Belsebub bodde under bakkaret länge...

Av Pernilla Karlsson - 29 november 2013 21:31

Dag 28:e passerat sen länge - Kvällen vart här en lång stund - Natten stundar snart till - eller ?   Ja min Natt kryper på - men å andra sidan är jag ingen nattsuddare      Dagen på jobbet varit görgooer - Susat omkring gjort ingeting   Nää så in...

Av Pernilla Karlsson - 28 november 2013 18:48

Dag 27 passerat utan större bekymmer   Trots en hatfull retlig Torsdag!!^Jo såklart katterna väckte mej 3:15 inatt å var gosesjuka ...Å när jag mer el mindre rullade ut sängen i morses var livet inte så kul alls!!aprövströtter - å lilla ischasen hade...

Av Pernilla Karlsson - 27 november 2013 16:56

Dag 26 passerat å blivit kväller .... Bidragsdag ida me ju -- oj menar lön   Toppen !!!!!Va förbi Willys å de va inte gratis .......... Faan 900 spänn ..Jo men visst bara betala se glad ut    men visst fick en hel del ätbart för detta!! Arbetsdagen...

Av Pernilla Karlsson - 26 november 2013 18:16

Då straxt dag 25 avverkad   Tisdag som det varit .... och inte helt utan problem !!Lyckades välta ut ungarnas torkhink i morses efter frukosten ....  i matsalen - jättekul   Men hade tiden ta reda på de å skrattade mest åt olyckan - kollegan hjälpte ...

Presentation


himmelojord

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19 20
21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
<<<
November 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards