Direktlänk till inlägg 26 november 2013

dag 25

Av Pernilla Karlsson - 26 november 2013 18:16

Då straxt dag 25 avverkad   
Tisdag som det varit .... och inte helt utan problem !!
Lyckades välta ut ungarnas torkhink i morses efter frukosten ....  i matsalen - jättekul   
Men hade tiden ta reda på de å skrattade mest åt olyckan - kollegan hjälpte till   
Sämre gick det sen med elen ...... de rann nämligen ned vatten i utagen under baren ..
oj hoppsan ojsan ...........

Bara ringa vaktmästarna !!!!!!
Kan inte säga de vart så glada ...    inte så arga heller   
Men de sa de hel klart onödigt göra på dette viset me vattnet ** hihi **   
vaktmästarna verkligen försökte - te reda på oredan jag ställt till ..   
Men elektriker fick tillkallas ... jag skämmdes inte det minsta alls!!
Nej skämmas vore inte på sin plats alls .... men kan erkänna de va jävligt klantigt gjort   
** men sån ä´ja   


Men i efterhand var det behövligt att städa därinunder ... va inte precis gjort igår -
Och elfelet bestod i att vattnet i å för sej orsakat detta -
ingen kortis ... men så mycke smuts dragits med så de fick dammsugas där nere ..
Jojo - kanske städerskan fick sej en tankeställare ....
Så i all välmening va de lika bra detta hände på en studiedag å inte en vanlig skoldag   
Men jag lovade att försöka att ** inte göra om de igen **

Fika hann vi med gott å väl - mycket trevligt pratstund med andra kollegor !!
Men hallå elle´´´´´´ ....... 23 spänn för en mugg kaffe .... de faaan rena rånet   
Snål ä ja inte med - får ju fasiken ett halvkilo av de i vilken affär som helst!!
**


Precis ätit en delikat middag av smörstekt vitkål å spicey köttfärsröra - toppat med massvis av
riven parmensan ......... ol la la .... mumsigt de var ---
Och värd hela portionen va ja  
eftersom jag satt här förut efter hemkomsten å vart bara tröttare å tröttare   
å bestämde mej för skita i bodypumpen - packade väskan å drog till gymmet direkt på stubben!!
sprang 9 km på 40 min på crossen , sen rodd 15 min 3100 meter ( om de nu är bra vet ja inte )
men ja ä ´ jättenöjd me min prestantion   

Kollegan vart jätteglad över te-adventskalendern - Tyckte det var en kul grej!!
Man mår så bra att överaska någon med en liten gåva imellanåt   
Så nu kan vi dricka likedant te fast på 2 håll ... på jobbet håller vi oss allt te kaffet!!
På tal om te ....... ska nog göra mej en mugg .......   



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla Karlsson - 1 december 2013 09:26

Dag 29 blev försenad - i uppdatering här alltså   Skulle ha skrivit i gårkväll men .... fick vara med katterna ..Den ensamnlämnade lilla jycken , pepe , gnydde å yla , skällde ..Missarna mina vart väldigt oroliga - Belsebub bodde under bakkaret länge...

Av Pernilla Karlsson - 29 november 2013 21:31

Dag 28:e passerat sen länge - Kvällen vart här en lång stund - Natten stundar snart till - eller ?   Ja min Natt kryper på - men å andra sidan är jag ingen nattsuddare      Dagen på jobbet varit görgooer - Susat omkring gjort ingeting   Nää så in...

Av Pernilla Karlsson - 28 november 2013 18:48

Dag 27 passerat utan större bekymmer   Trots en hatfull retlig Torsdag!!^Jo såklart katterna väckte mej 3:15 inatt å var gosesjuka ...Å när jag mer el mindre rullade ut sängen i morses var livet inte så kul alls!!aprövströtter - å lilla ischasen hade...

Av Pernilla Karlsson - 27 november 2013 16:56

Dag 26 passerat å blivit kväller .... Bidragsdag ida me ju -- oj menar lön   Toppen !!!!!Va förbi Willys å de va inte gratis .......... Faan 900 spänn ..Jo men visst bara betala se glad ut    men visst fick en hel del ätbart för detta!! Arbetsdagen...

Av Pernilla Karlsson - 25 november 2013 19:53

Dag 24 passerat utan problem - Flytit på oerhört bra och smidigt - Härligt rent ut sagt!!   Nu är kvällen här å fått i mej lite käk ... så mätt å belåten även idag..Varit på massage - å de gjorde mycket ont på sina ställen    ena stället bak i brös...

Presentation


himmelojord

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19 20
21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
<<<
November 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards