Alla inlägg den 15 november 2013

Av Pernilla Karlsson - 15 november 2013 19:51

Ja del 3 av dag fjorton - hur spännande kan detta bli ?
  

Ja inte så värst kan ja tro ...

3:e glas vin avnjutes ... imellan nys-attackerna -
Katterna flyttat till sov/teverum för bli o-störda i dearas skönhets sömn ..

Väntar på fotbollen ja ...
Tippat enligt idrottslärarens förutspåelse - å la till min egen -
Liten nätt överkommlig insats ...
Idrottsläraren .... sjukt attraktiv .... på mer än bara utseendet -
Tyvärr jag nog inte hans typ - dessutom han lycklig med / fru el sambo / å barn ...
Men jädrar i min Låda -
Sexigare karl på en småskola som den ja jobbar vid får man leta efter -
så dreglar i smyg bakom allas ryggar   
Sånt får man lov göra -- Yupp - bara de sker som i mitt fall ... Diskret   

Regnar som skam gör de ute ........
Men va gör de   sitter ju här inne å häckar varjefall !!
Ja - imorn blir de nog mindre roligt - snuvan kommer ta ut sin rätt ...
Men tänker då skam inte stressa ur sängen -
Nej planerar imorn Lördag - att inte gå upp alls * asg * då är detta Löst   Ja eller hur??
Men så blir nog inte fallet - nån gång måste ja upp å kissa - å kaffeTarmen lär vilja ha sitt -
Lärt mej idag - att jag Fastat fel - därav inte - loosat vikt ...
Så morrondagens väg å mät - bådar inte gott alls   
Men kommer genoföra detta mellan kl 9:00 - 10:00 som föregående 2 veckor -
Missuppfattat detta med fettintaget -
Men relativt bra - man kan aldrig ställa frågor i onödan ...
Så hel del rikare på information idag ....
japp så imorron en dag med mera fasta mindre fett .... se vad detta leder till i längden   
Viktnedgång hoppas jag på ...
Ja forumet är inte så fel - fast jag ställde kanske en snordum fråga -
Men fick vettiga svar - så , som sagt bara ta till sej  ...
Jag inget vetenskapligt geni med LCHF - bara mår bra leva å äta efter detta -
Vilket jag absolut inte trodde ....
Väldigt skönt ha en lugn stabil mage .
Efter mer än 20 år med IBS ( irriterad tjocktarm / på svenska / colon irritable /
sen finna en diet med massa fett som gör magen lugn -
vet i början av mina 20 år ´s ålder .
va man mer el mindre försökskanin -
2 månader med ett piller 15 min före maten - ingen nytta med detta
2 månader med ett annat efter maten 2 månader - samma skit - ingen skillnad
fiberpulver blanda ut i vatten - ajaj -- blev bara värre av detta -
ett annat piller ta 3 gånger samband man käkade mat - ingen skillnad -
Till slut sa jag till dom på medicin kliniken -
Nej nu får de vara stopp - !!   

Orkar inte med mera - pröva hit pröva dit -
Får lära mej leva med detta !!
Gjorde så - men hade ont o magen minst 300 dagar om året -
Va aldrig riktig på TOPP --
Men med LCHF   är ALLTID min mage på TOPP   Rock onnnnnnnnnnnnn !!
Så jajmen - de inte värt byta kost .... Mår som en prinsessa   

Av Pernilla Karlsson - 15 november 2013 15:52

När jag å kollegan -
åkte till mötet i onsdas - ja helt valfritt detta -
arbetskamrater i norra distriket träffas prata skit / jobb relaterat såklart /
svårt inte snacka jobb - ideer ..synpunkter - byta kunskaper och erfarenheter ..
men utan chef närvarande -
Görtrevligt .... *
På ditvägen såg jag ett hus till salu .. Lagom cykelväg till jobbet på vischan ..
Ja blir de snökaos kan man gå oxå bara tid finnes .. no worries!!


Va ute kika detta i onsdas - hittade inte detta på Hemnet -
Igår fann jag det på blocket   
säljs via ERA -
Fast inte rätt pris för mej ...
När jag åkte förbi trodde jag de typ va 200 000 :- klassen -
igår förstår jag utsidan spelar ibland mindre roll / nu husköp vi snackar -
utsidan på en människa spelar alltid / ingen roll / utan de hon .. han har där innom sej !!
** dumsnutar ** om ni trodde jag var så ytligt   

Men varjefall ... ingen jättesumma om man varit 2 i ett hushåll ...
Fast halv mille - jag ensam ** jo katerna * men de kostar mera än va de drar in * Ler *
Utsidan som sagt - eternit plattor - rent av skabbigt -
men Takettegel nytt ..
insidan - delvis renoverat -
å JÖSSES
PRECIS SOM * JAG * önskar mitt drömhem -
Badrum med relax -
Teve/vardasrum smalspontat mörk ex - kamin --
Kök - vita spontade luckor - mörkgrå kakel - svart tapet med smala vita ränder . .
dessutom vedspi i köket förutom indektionshäll och varmluftsugn -
Så imorron lägger ja in en extra bön till högre makter - om vinna blotta 75 000 till den 15% insats
jag behöver för få låna bestående belopp ..
Så ----------------- hoppas å hoppas ----- kanin så fin !!!

Av Pernilla Karlsson - 15 november 2013 14:35

Fjortonne dagen ................
Fedag ....... hola balooooooooo -- jippijippijee .....    
Faaaaan va gött ...... vilkn dag det varit ..
Börjad reda igår - de sträva i halsen .....
Orkade bara se första lilla av Vvikings på kanal 4:a -
Släckte ned i första reklamen å sov // så trist ///   
Inatt katterna väckt mej 3 gånger ..... sista gången runt 3 -
Fick ja traska upp slå en pink ozzå - satan va trist de va då   
Var nästan död när alarmet satte in ....
Sträva i halsen va kvar   
Runt lunchtid började jag nysa - nös å nös - - så nu har snuvan anlänt !!
Avskyr vara i detta skicket -


Så bestämde mej för tröstdricka en flaska vin
de hjälper nog föga men denna kvällen kan bli roligare * för stunden varjefall *
Yupp - bryter hela skiten med ha November alkoholfri .........

Så slagit upp ett glas mauro ..... å ska njuta av detta!!
Så skål / atschoo atschooo ---- prosit //

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


himmelojord

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19 20
21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
<<<
November 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards