Alla inlägg den 1 november 2013

Av Pernilla Karlsson - 1 november 2013 22:41

Jo men precis - när man uppvuxen i småhåla ska man vars på ett visst sätt
Tackar - hur då ??
Jag kan bara vara som jag är -- inte vara den andra förväntar mej vara -
Allahelgona kryper på --
Nära kära går till gravar / minneslundar tänder ljus ...
Jättefint ... men ....

Ja klarar de inte ... freakar ur ............
Naj för faaan ........ jag har min egen cermoni ..
å tror nog min pappa förstår - han precis som jag själv inte de minst religös ... *
Men imorron tänder jag ljus här hemma - å minns honom -
De skumma att någon tycks tro man glömmer --- för man ska tända ljus en viss dag per år ??
Jag tänker i stort sett på papppa nästan varjedag -
å nu de typ 12 år sedan han gick bort ---
Jo jag varit i minneslunden satt ljus -
tog 8 år innan ja klara den saken . . men fann inte pappa alls där -
Skumt - men mins ja han hemma finns han med mej -
Jo kanske inbillning - el så är det så han finns med MEJ
Jag finner frid när jag tänder ljus tänker på han å känner närhet -
inbillning - må så vara - men så länge jag mår bra av detta !
kan ju inget vara fel - eller hur ??

Av Pernilla Karlsson - 1 november 2013 20:52

  
Börjar en ny resa i mitt liv ..
Livet rest mycke må ja säga med eller utan min vilja !!
Denna resan dock på min vilja - Jag bestämmer ... ingen annan ..
Jo kommer bli småtufft ... kommer sakna vinet helgkvällarna . de ska jag inte förneka -
Dock inte de jag har abstinens ** tack å lov ** men de livar upp mina helgkvällar ( tror jag )
Va faktiskt grymt länge sen jag spendera nåra helger * alkoholfri * ja ush de rätt skrämmande
nog mer än över 1½ år sedan jag hade ett par helt vita helger  - i samband med njurstensanfallet ..
** suckar ** å ler samtidigt .. alrdirg försent ju komma på andra tankar ju   

Jo mat,kost kommer bli annorlunda dessutom - mer fett mindre av annat -
Ska se om man kan gå ned 2½ kilo på 29 dagar - till 67 kilo ( min trivselvikt )
Träna såklart ska jag göra ........
Kosttillskott ska intas - jo alltid varit anti detta men * va faan * ska testa ..
Magnesium / kalcium kapsel 2 gånger per dag + 1 gåg per dag Kalium -
alla dessa sammarbetar för muskle/nerv/njur/blodtryck - så ger de 29 dagar . .
ska försöka få in en tid sutet på månaden kolla blodtrycket -
Vilket va undertryck högt sists för dryga år sen ja kolla de . . 90/140
kan bero på njuren - högra den överarbetar - el de o-hälsosamma levenet
Kämpar på med mitt sluta röka - projekt .. idag röker jag ....
imorn röker jag inte    förvirrande .. Jo lite ... vare mycke upp ned - fram tebaka dessa 2 månader
Men glädjande nog majoritet rökfritt  ... vet inte varför ja köpte ciggen idag ... mest bara för kanske ..
Finns de här röker ja - fanns de inte hade jag tuggat gummi ..
Men imorron en ny dag en ny epok i mitt liv ...
Blir säkerligen igen dans på rosor - frammåt nästa fredag då kroppen tycker -
Men Pernilla du värd en ja 2 flaskor gott rött - ÅK köp --
Men ska kämpa emot - de inte ett begär utan en slentrian en rutin . ingen Fredag utan vin ..
Fast mönster är till för att bgrytas ibland   jopp så är det!!
Jag vet jag är stark nog klara detta .. *
Slutat röka förr - gått ned nästan 30 kilo i vikt - övervunnit de flesta rädslor i livet -
Blivit utkastad å varit bostatdslös inneboende - 
  så ska nog klara nästa Fredag * inte åka köpa * den obligatoriska flaskan go*vin*

Av Pernilla Karlsson - 1 november 2013 20:04

Mätt go --- å har dessert i kylen som står väntar    hur tänkte jag där ??
Men kvällen bara påbörjad ... kanske smyger hungern på igen - om en stund el de lilla suget   
Spörs se framöver - Sjukt härlig Fredag va som ..............

Av Pernilla Karlsson - 1 november 2013 19:53

 
Aha . SÅDÄR  fick jag nog till de ..

Av Pernilla Karlsson - 1 november 2013 19:18

Yes - Äntligen mat som jag väntat denna kvällen !!!!!!!!!!   

Av Pernilla Karlsson - 1 november 2013 19:08

Jopp - helt vanilg Fredaskväll ..
Hungrig som få - väntar på brysselkålen -- Kkalven redan klar * suck *
Kass synking me mat ikväll !
Sippar rödvin * Gott *
Skål då för faan !!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


himmelojord

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19 20
21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
<<<
November 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards